Planer kan ändras..




Nu är det ett gäng trädgårds entusiaster runt omkring i vårt avlånga land som fixar och trixar till det sista inför morgon dagens tusen trädgårdar.
I morgon öppnar de upp sina trädgårds oaser för oss andra som inte gör det. Jag hade en tanke, en plan om att göra det i år men har ställt in de planerna.
Det är som vanligt, att jag vill mer än vad jag hinner. Hade jag haft semester nu så kanske men det har jag ju inte. Hinner inte ens träffa familjen som det är nu när jag jobbar än mindre fixa i trädgården.
Så jag blir ingen deltagare i år men jag ska åka runt och besöka ett par trädgårdar i morgon. Har ännu inte bestämt vilka men kameran kommer vara med så ni kommer få se senare vilka trädgårdar som vi bestämde oss för att besöka.
Det ska bli kul att fylla på inspirations banken med nytt. Nu har vi kommit så pass långt med vår trädgård att det behövs inga större förändringar för att det ska kännas nytt. Det kan räcka med en ny växtkombination i en rabatt, krukodling ja det behövs inga större kraftansträngningar. Men det där "lilla" gör så himla mycket.
Jag ser fram emot morgon dagen och nu ska jag sätta mig och klura på vart vi ska bege oss :)

Ha det bäst!
🎔

PS. Ser ni fjärilen på Funkian? DS

Kommentarer