Kejsarkrona







´Jag fick  åter upp ögonen på denna lökväxt när jag besökte en vän förra helgen. Mot en av deras murar sträckte sig mängder av stolta Kejsarliljor mot skyn. Alla var de orange och visst kändes det en mindre trevlig doft när jag stod i dess närhet men den var inte allt för obehaglig. 
Deras snygga blommor gjorde att jag kände att sådan vill ju ja ha!

Tänkte så klart att då får jag vänta till hösten med att plantera dem men så en dag så dök ett inlägg upp på en facebook sida att det var en tjej som ville bli av med sina.

Inte optimalt kanske och gräva upp och plantera om dem nu men vad sjuttsingen. Funkar det så gör det, eller hur?
Så jag hoppade upp på cykeln och hämtade hem ett gäng. 


På vägen hem blev det en bonus. Utanför ett hus stod en korg att man var välkommen att ta av de Dahlia lökarna som låg där i.Självklart så kunde jag inte motstå det :)

Kejsarkronorna är planterade men nu blir det en tur och hämta hem jord så Dahlia knölarna kan komma ned i en kruka. Ett kärt bekymmer :)

Ha det bäst!
🎔


Kommentarer