"Påfyllning , tack "







De far fram och tillbaka. Blåmesarna är tuffa och puttar bort de andra som försöker komma fram och äta. Tur för de övriga att det finns fler ställen i trädgården att finna mat på men det verkar som den här röda, droppformade  matbordet är populärast. Undrar varför? Det är ju ända samma sorts mat på varje ställe.


Helt enkelt hemma hos migs foto.



Fåglarnas beteende kommer jag inte får svar på i mitt bokrea fynd, Omgiven av idioter men svar på om varför jag gör som jag gör och vad jag kan göra för omgivningen. Ja, det kommer jag få en del svar på. Har redan läst tre kapitel och jag är verkligen fast. Få se vilken färg jag är. Vilken färg är ni?

Sedan när hungern kommer krypande så öppnar jag upp Hannus bok och blir inspirerad. Har redan småkikat i den och nya grönsaker som jag bara måste odla i år har hamnat på min odlar-lista. Allt för att jag lätt och smidigt ska kunna laga till hans goda recept. Känns extra bra om man kan använda sådant som man har odlat själv.


Ha det bäst!




Kommentarer