Loppis fynd








Onsdagar  10- 18 och Lördagar 10-15 så vallfärdar Kalmars befolkning till Kalmar stadsmission. Inte hela stadens befolkning kanske men ibland känns det så. Köerna ringlar långt innan dörrarna öppnas med förväntansfulla människor som hoppas på att hitta fyndet med stort F.

Jag har stått i den kön en gång och det gick hyfsat den gången men jag föredrar att gå dit bara en liten stund innan de stänger. Då när det inte  är någon kö in utan de flesta är på väg där ifrån.

Inte så smart, kanske ni tycker. Jag missar ju alla dessa fynd som alla andra hittar före mig.
Jag resonerar som så att det jag inte vet om lider jag inte av och även om jag kommer in sent så är det oftast något som får följa med hem . Så visst kan man fynda "sent".

När vi var där senast fick jag syn på en ampel (?). Min första tanke vara att den skulle få sin plats utomhus när vi har gjort i ordning vid poolen. Det blev inte så som ni kan se :)

Mitt 40:- fynd fick sin plats i hallen och den fyller sin funktion. Fönstret känns mer ombonat. Tycker ni inte ?

Ha det bäst!





Kommentarer