I Söndags sken solen från klarblå himmel. U och jag tog bilen och kameran med oss och åkte till Björnö slott. Ett ställe som ligger norr om Kalmar. Inte alls långt bort från där vi bor men jag har inte varit där tidigare.
Det är ett natur reservat där som vi stannade vid. Det var alldeles vindstilla o solen värmde gott. 
Där och då fick jag se min allra första Trädkrypare och min andra och min tredje och min fjärde.. Det kändes som att vi hade hamnat mitt i deras favorit ställe. Jag hann till och med få några bilder på dem :)


Hemma i trädgården har vi inga Trädkrypare. Däremot så har krokusarna vid spabadet kommit upp. Där står de i lä och har sol på sig hela em till solen går ned.






Vid dammen däremot är det fortfarande kallt. Jag såg fiskarna för ett antal dagar sedan men nu håller de sig borta igen. Förstår dem till fullo  med tanke på den isen som är där.

Det är fortfarande kyligt men det känns att solen värmer mer och mer och våren kommer snart vinna kampen över kung Bore.

Ha det bäst!

Kommentarer