Det finns liv!




Det har varit en kall start på året. Dammen har nästan varit helt igenfrusen. Hade vi inte haft pumpen igång så hade den med all säkerhet frusit igen.

 Dammen blev klar förra året så det här är vår första vinter med damm och med fiskar. Jag gick till dammen idag med bilden av "fiskpinnar" på hornhinnan. Inte skulle väl fiskarna ha klarat av den kylan som har varit?


En, två, tre ...fem! Alla fem simmar glatt runt där nere. Tror till och med att jag såg en av de ynglen som de fick förra året :)


Fiskarna har visat sig men blommorna har det desto svårare att komma fram ur det ännu tjocka snö täcket. Snödropparna däremot som har skydd under Lagerhäggen förkunna att Våren är på G . Hur svårt vi än har att tro på det.
Jag hoppas att snön hinner försvinna till den 7:e April när vi ska ha "vårningen" här hemma.. Undrar ni vad jag menar med Vårning? I så fall kan kika Här på tidigare inlägg om detta. Ett härligt "fenomen" som jag tycker att fler borde ta efter.

Det här året har vi inga större projekt men jag har visserligen inte klurat färdigt ännu :)

Ha det bäst!

Kommentarer