Kommer ni ihåg? Om inte så kikar ni här.

Jag kunde ju inte låta bli. Jag drabbades av "klick sjukan" när jag var inne på odla.nu och nu har fröerna kommit

Den påsen som jag är mest nyfiken på är Ramslök. Den är ny för mig . Har hört att det ska vara supergott och nyttigt. Ramslöken har till och med sin alldeles egna dag (24 Maj). Det har visserligen ostbågen också så det säger kanske inte så mycket..
Det finns bara en sak med Ramslöken som jag känner är si så där med och det är att den måste stratifieras.. Inget som jag brukar lyckas med men jag ska testa och jag ska testa till helgen så då berättar jag mer om det.


Jag förvarar mina fröer i ett gammalt syskrin som nu då är ett frö skrin. Logiskt, eller hur? :)
Skrinet har olika fack och där delar jag upp fröerna utefter de ska sås men när säsongen lider mot sitt slut så har det en tendens till att det har blivit en oordning och den måste jag nu räta till. Samtidigt ser jag över om det är något mer som jag måste beställa (eller hur) ? Har jag köpt på mig dubbletter (troligen)?

Varje vår så hittar jag alltid minst en bortglömd  påse med något som jag trodde att jag absolut behövde :)

Troligen så kommer jag sätta köp förbud på mig själv när jag har kikat igenom mitt skrin. Är ni klara med era frö inköp? Blir man någonsin det?

Ha det bäst!


PS. Glöm inte och fylla i min lilla enkät som jag har gjort bara för skoj skull. Kan bli kul och se slut resultatet i slutet av veckan. Länk dit finner ni här DS

Kommentarer