”Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Lagerhaus"

 

Jag är inte mycket för att ge nyårslöften. Ni vet de där som man säger vid nyår att man ska börja med. Helt plötsligt så ska man banta, börja på gym, sluta äta det, börja äta något annat, cykla till jobbet..Ja, ni vet vad jag menar :)

Jag tror inte på snabba beslut utan att man ska hitta ett sätt som gör att mår aningens bättre eller underlätta vardagen, Inget som är krångligt eller dyrt men ändå  förgyller tillvaron för digi.

Förra året så kände jag att jag var verkligen i behov att ta hand om mig själv. Ett antal kilon var bara tvunget att få bort om jag skulle kunna må bra. Jag körde igång med en metod som för mig var sedan tidigare bekant men jag körde igång sakta. Inga kvick fix här inte utan det har fått tid och tar tid och det har fungerat bra för mig.

Något som har gjort att det har fungerat är att jag har lärt mig att planera mer vad jag äter och jag har blivit bättre på att ta med mig lunch låda. Det skedde aldrig förut men det gör det nu. I början gick jag iväg med den till jobbet i en sliten plastkasse men det kändes si så där så jag skaffade mig en lunchväska som jag köpte på Lagerhaus. Ni finner den HÄR.
En liten investering som har gjort det lättare för mig att komma ihåg att ta med matlådan. Inte kan jag glömma det när den ligger där vid min jobbväska.


Något mer som jag försöker föra in i min vardag är grönsaker och i år vill jag odla lite mer än sallad och rädisor (brukar odla några sorter till). Jag har köpt på mig sockerärtor till årets sådd men vilka är era favoriter i grönsakslandet som inte är allt för svåra att lyckas med?

Tips tas emot med glädje. Kanske tipsar ni om någon framtida favorit för mig :)

Ha det bäst!


Kommentarer