50 %



Halva priset på fröer på BLOMSTERLANDET och pengar finns åter på kontot . Ja ni kan ju förstå att det blev en tur dit efter jobbet idag.

7 fröpåsar fick följa med mig hem.

1. Pärlhirs
2. Prydnadspumpor
3. Piplök
4. Buskkrasse
5.Sockerärt
6. Rucola
7. Praktvädd

Vad jag kommer ihåg så testade jag att så Pärlhirs förra året och det gick inge bra men skam den som ge sig. Jag tror att jag inte ska så dem så tidigt denna gång.

Prydnadspumpor var ett tag sedan jag sådde men jag saknar att kunna gå ut och plocka mina egna små pumpor och pryda krukor och annat när hösten börjar närmar sig. Varför ska man köpa dem på Skördefesten när man kan plocka dem i sin egna trädgård?

Buskkrasse och Rucola har jag tidigare sått men Sockerärtor, Piplök och Praktvädd är nytt för mig.

Troligen så lär det bli fler frö inköp men jag måste ju ha plats för dem också (precis som det har hindrat mig innan)...

Ha det bäst



Kommentarer

  1. Hej! Det var länge sen. Alltid kul att handla frö och faktiskt inte hela världen om man inte hinner eller ha plats att så alla på en gång resonerar jag. Många håller ju sig flera år även om grobarheten minskar något.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det så. Det går ju inte att låta bli att köpa. Det är så mycket som man vill ha :)
      Önskar dig en go helg !

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.