Står i köket och gör godis. 


Första året som jag gör brända mandlar och första omgången som jag gjorde för bara ett par dagar sedan är redan slut. 
Står nu här och gör en ny (dubbel) sats av den super duper goda och super enkla godiset.

Receptet är följande:

Ingredienser

Tillagning
1.     Rosta mandlarna i en het panna.
2.     Mät upp vatten och socker i en vid kastrull och låt det koka upp. Tillsätt då mandlarna och låt det koka tills det börjar knäppa i mandlarna. ...
3.     Tag då av kastrullen från plattan och stjälp upp mandlarna på ett bakplåtspapper, separera dem med hjälp av en trägaffel.


Jag har radion på när jag står här och jag hör hur halt det är det  är uppåt i landet på vägarna. Hoppas att ni alla som är ute och kör försiktigt. Det är trots allt bättre att komma fram för sent än inte alls.

Här hemma är det inte tillstymmelse till någon halka. Däremot så blåser det rejält. Snön som föll för ett tag sedan är borta och nu är det åter igen grön gräsmatta som syns när jag tittar ut. 

Vilken tur att jag gick ut med kameran medans snön låg kvar annars hade mitt julkort till er sett annorlunda ut :)




Ha nu en riktigt skön jul och ta hand om varandra och ta det lugnt på vägarna.

Ha det bäst!

Kommentarer