Före och efter i hallen

Hallen.
Det första rummet som man kommer in i när man kommer hem.

Ett rum som har många viktiga funktioner. En är att den ska få en att känna sig välkommen..


Vi har en hall som inte är optimal i mina ögon.
Jag skulle vilja ha en stor hall (vem vill inte det?).En hall där garderober och andra förvaringslösningar ryms så man kan få undan allt som man tror sig behöva.
Skulle det även få plats med några andra möbler för att få till det där myset så hade det varit topppen.

Nu är inte vår hall "toppen" men det är bara och gilla läget och använda sig av utrymmet så bra som möjligt och trolla bort det där fula..

Elementet som vi har i hallen, precis till höger om ytterdörren när man kommer in (dörröppningen som ni ser är till vårt sovrum) tillhör "det där fula". Ser rätt så gräsligt ut faktiskt. Allra helst om man tittar riktigt, riktigt nära så det ska jag inte utsätta er för.
Fönsterbrädan är gjord i något stenmaterial och är egentligen snygg men alldeles för smal.

Jag klurade ett tag och kom fram till en lösning som jag trodde skulle bli bra. Nu var det "bara" att förankra det hos min kära U.

Vi tog en sväng till Bauhaus och jag visade U deras elementskydd.
En aningens dyrt tyckte vi allt att det var men jag förklarade för U vilken stor skillnad det skulle bli. Han vart skeptisk men när vi kom hem och jag höll upp det framför elementet 
så tände U till! 
Han såg direkt hur man skulle kunna vidareutveckla det där elementskyddet.



Fönsterbrädan kunde ju i samma gång breddas. Han var inne på att bara göra den djupare medans jag ville göra den både djupare och bredare.
Jag ville att den skulle gå ända till dörren. Så det blir ett mer enhetligt intryck. Jag var inne på att den skulle målas traditionellt vit medans U sa att den skulle bli snygg om den lack betsades.
Hyllan blev längre och...


.. den lack betsades med samma lack bets som vi använde när vi pimpade upp sonens gamla hylla. Se tidigare INLÄGG


Vilket team vi är , ha ha :)

Som ni ser är inte det heeelt färdigt ännu. Det ska dit en kantbit, mot dörren och i framtiden önskar jag att vi får möjlighet och ork att byta ut golvet...

Nä, det tar aldrig slut och tur är väl det

Ha det bäst!



Kommentarer