Året 2017; Del 1


Ja men då är vi här, i slutet på 2017. Ett år har gått och det är dags och se vad som har hänt i vårt trädgårdsliv under detta år. På Instagram kan man få fram sina mest gillade bilder under året och ni kan se dem här ovan.

Jag kommer dela upp 2017 i tre delar . Allt för att ni ska orka läsa :)
Så här kommer del 1 :Januari- April 2017

Januari:I slutet av Januari började jag  att så och jag var ambitiös och gjorde ett Excel ark över mina frösådder. Tanken var att att jag skulle följa upp för att sedan se vad som gick bra och vad som inte gjorde det. Tanken var god men det gick inte så bra..

Februari:

Sådderna tog sig. Pärlhirsen kom upp först men sedan gick det inte så bra med dem. Det var ingen som klarade sig. Om jag minns rätt så hann jag skola om dem innan de dog. Kanske gjorde omskolningen för fort..?
I slutet på Februari kom Krokus och snödroppar upp

Årets fynd på bokrean



Mars:

I mitten av Mars fick sådderna flytta ut på Altanen. Dagarna var varma men nätternas kyla gjorde att vi fick klä in dem med filtar på kvällen och ta av dem på morgonen. Det var lite som att få barn på nytt :)

Sparvhöks hane på besök utanför våra glasdörrar :)

 
 På baksidan så såg jag att spaljén där vår Summer Snow växer, var sned. Tog fram sekatören och klippte ned den ordentligt och då syntes det att cementfundamenten hade lossnat. De var sneda så det vara bara att rätta till.
Det tog inte lång stund innan clematisen hade klätt in spaljén igen. Den har en otrolig växtkraft!

April:


 9:e April så var det "Vårning" här hemma. En tradition som vi gillar och hoppas kunna göra i många i år. Ni kan läsa mer HÄR vad "Vårning" innebär.
I år så fick vi hjälp med dammen. Ni vet det där hålet som vi har haft i alldeles för många år. Hade vi inte fått hjälpen då så hade det fortfarande varit ett hål där ute. Tack för hjälpen! :)


Fick ett insektshotell av min pappa
 

 16:e April så kom det ett bakslag i vädret. Det höll inte i sig länge men ändå. Det gjorde att vi hann inte riktigt med det som vi räknade med men i slutänden var det nog bra att vi fick en (ofrivillig) paus.



All vår lediga tid lade vi på att dammen skulle bli klar och i slutat av månaden så började det se rätt så ok ut.


Vi kunde till slut till och med sitta där ute på bryggan innan månadens slut :)

Del 2 kommer snart . Fram till dess så får ni ha en god fortsättning.

Ha det bäst!


Kommentarer