Året 2017: Del 3



Jag trodde faktiskt inte att vi gjorde så mycket under året. Tur att jag har bloggen som jag kan bli påmind.
Jag skrev tidigare att det blir tre delar av min årskrönika men det blir fyra. Så idag får ni tredje delen.
Del 1 kan ni läsa HÄR och del 2 HÄR

Juli:


                                            



När vi flyttade in i vårt hus för si så där 15 år sedan så fanns det Spirea buskar längs med hela framsidan. När vi gjorde staketet så åkte de flesta bort men vi lämnade kvar en och den trimmade jag varje år så den var som en vit boll när den blommade. den var fin men den blev större och större och till slut ville jag få bort den.
I början av Juli så tog U fram spaden och det gick relativt lätt att få bort den. Ytan som kom fram var
större än vad vi trodde.


Ölandsstenen som vi hade sparat från när vi tog upp den från Smultronstället fick hamna här som en murkant.

Det kom en full lastad bil med Buxbom . Tjihoo! :)


Vi åkte på öppna trädgårdar och en trädgård som vi besökte ligger i Ruda. det var en trädgård som gav oss en massa inspiration. Inlägget som jag skrev efter besöket kan ni läsa HÄR.


 

Torkställningen som vi tänkte gjort i samband med att vi gjorde i ordning baksidan 2016 kom upp i år och jag älskar den :)


Augusti:


I början av Augusti hade vi ett kraftigt åskoväder. I tidning stod det att det hade slagit ned ca 500 blixtrar i kommunen. Tur att de alla inte var hos oss.

  

Skottkärra efter skottkärra med grus körde vi ut i trädgården. Påfyllning vid dammen samt så fick gångarna vid den nya rabatten grus. Snyggt blev det och mer grus kom vi att köra ut längre fram.

Vi var inte hemma hela tiden i trädgården. Det blev faktiskt en sväng ned till Skåne med husvagnen. När vi kom till Brösarps backar så bröt världens åskoväder ut. det blixtrade och regnet vräkte ne. Att vi kom fram till Kivik kändes som ett mer eller mindre under.


Följande dagar blev desto bättre med många härliga besök i trädgårdsbutiker, caféer och annat. Det bästa var ändå att sitta nere vid haver och äta räkor och dricka god öl. 
Den sista morgonen steg vi upp och mötte solen. Ett minne som jag har kvar i hjärtat.


Väl hemma så satte vi fart i trädgården igen. Skåne gav oss trädgårdslusten tillbaka. Vid dammen såg det lite tom ut framför vedskjulet men det fann jag lösning på. U tog fram spaden..

 

Bambun som stod i rabatten vid poolen var tvungen att flytta på sig inför framtida projekt så den fick flytta  till dammen och visst blev det bra  :)

Nu slutar jag dagens inlägg med att önskar er ett riktigt 

GOTT NYTT ÅR !

Kommentarer