Taklöks tårta

 Jag har gått runt hela sommaren med en "vision" i huvudet. För att den skulle gå och genomföra så har jag letat efter skålen med stort S. 


Sommaren gick men när hösten kom så var den där, på Blomsterlandet och till ett barnsligt billigt pris. Äntligen kan jag få till min Taklöks tårta!


Jag gillar när det händer saker i trädgården. När det dyker upp något som man inte räknar med.
Spaljen som står där vid Genvägen. Inte kan man räkna med att det ska vara något annat där än clematis som växer? ;)


Vad händer om man sätter en skål  (med ett par borrade hål i), högst upp och...



...fyller den med Taklök och fetknopp?




Det händer något som man inte räknar med. Vem räknar med att se taklöken så tydligt utan att gå ned på knä?

Det ska bli kul och se hur den kommer se ut nästa år när det har växt till sig. Både i och utanför skålen .

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Bra tips.Gillar taklökar och olika fetbladsväxter.Dom är ju torktåliga och torrt har vi haft denna sommar.Men nu får vi det regn som hade varit bra då i juni juli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är de läckra. Hoppas tårtan blir snygg nästa år

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.