I helgen så hade hela Öland öppnat upp sig för skördefest.


Som tur vad så var jag ledig och vädret var på vår sida. Uppehåll och behaglig temperatur. Till skillnad mot nu när jag kikar ut .. (Blåser, regnar, blåser...)

I år följde sonen med. Kändes kul att få sitta och mysa över en go öl med "lille plutten". U däremot var mindre glad. Han körde :)


Vi var på ett par "måsten" ställen. Ekerum, Eriksöre bygata, m.m..
Det går inte åka runt på allt. Inte ens om man skulle vilja.

Något som  jag visste att jag ville ha var en ny frukost bricka. Jag köpte en på Ekerum när jag var där förra året och den använder jag flitigt. Nu var det dags för en ny och i andra färger.
Jag höll tummarna för att de från SKYNKET skulle vara där och sälja i år med och det var de :)
Brickan från förra året gick i blåa toner. Den i år i Orange . Man kan inte bli annat än lycklig av dem. Kika in på länken här ovan så kan ni se deras vackra brickor och annat smått och gott.

Vi tog en sväng på Öland på Lördagen också men kvällen avslutade vi hemma framför eldkorgen.




Det blev en helg med fynd och en massa mys. Jag hoppas att er helg var bra och att ni är laddade för en ny vecka. En ny vecka som redan har startat :)

Ha det bäst!

Kommentarer