Hemma igen efter ett par underbara dagar i Skåne ( Del 1)



För ett tag sedan så bad jag er om tips på ställen som man bara måste besöka när man åker till Österlen.
Jag trodde inte att jag skulle få in så många tips som jag fick. Det bara rasslade till! 
Det var helt omöjligt att komma ihåg alla tips så jag gjorde en lista på dem och så försökte jag kolla upp vilka jag absolut ville hinna med under dessa dagar.


En härligt färgkombo i en offentlig plantering, som jag tar med mig


På vägen ned så stannade vi i Åhus. Istället för att äta glass på glass båten så åt vi glassen på det lilla torget i stället. På avstånd hörde vi hur det började mullra..



Vi satte oss i bilen och åkte mot det mörka..


När vi kom till Brösarp så såg vi vare sig backarna eller vägen..
Regnet vräkte ned och himlen lystes upp av blixtar. 
Vattnet samlade sig på vägen så det var allt lite halv jobbigt att vara där, just då men det gick och vid 14:30Vi ställde upp vagnen och begav oss till musteriet.

Vägen ned till musteriet kantas av äppelodlingar och underbara hus. de bor allt grant där, Ranelid och "gänget" :)






Det märktes att vi var nere i Skåne under lågsäsong och när vi var på Kivik så var vi glada för det. Så skönt att kunna gå inne i butiken utan att trängas med en massa folk. Nu var det precis så där lagom med folk och vi kunde handla i lugn och ro.
Det var inte bara dricka som fick följa med oss hem därifrån. Jag köpte även två olika myntor. en Äpple och en choklad mynta.


Jag har inte gillat skaldjur så värst länge. Det är väl de senaste två åren som jag har förstått att räkor och Krabba är gott. I fiskväg har jag lång bit kvar. Spätta är det som funkar men inget annat. Jag övar var gång som tillfälle ges så vem vet? Snart kanske jag är en fiskälskare också. Tveksamt men man vet ju aldrig.

Räkor går som sagt vad ned och ni hade ju tipsat om BUHRES i KIVIK  nere vid hamnen så självklart åkte vi dit och köpte ett gäng räkor. Det märktes på priset att det är ett turist stråk men är man på semester så får det kosta.


Vi åkte tillbaka till campingen och gick ned till stranden och njöt av god öl, underbara räkor och en otroligt vacker utsikt.

När vi satt där så lades planen upp för Tisdagens vägrutt.

Jag kan inte visa och berätta allt vi såg i ett inlägg så fortsättning följer.

Ha det bäst!

Kommentarer