Flytt av Bambu...

... är inte det lättaste. Jag hade aldrig klarat det på egen hand.Tur att jag är gift med starke U :)



 Bambun planterade vi i en bottenlös , stor hink när vi gjorde poolen. Tanken var med det att den inte skulle sprida sig och det har den faktiskt inte gjort så det var ju en bra tanke :)

Vi trodde faktiskt att det skulle vara knepigare att få upp den än det visade sig vara. Skönt att det är åt det hållet, lättare. I regel brukar det vara tvärtom, av en lustigt anledning.


U fick upp Bambun och så körde vi iväg den på skottkärran till andra sidan av vårt hus. Vi körde den till dammen.
Där, framför vedskjulet var min tanke att den skulle få fortsätta växa hos oss.


Poff! Så fort den kom i jorden så visade den oss att här skulle den stått från början. Visserligen så hade vi inte dammen då, när vi planterade den vid poolen men ni förstår vad jag menar, eller hur?


Det är konstigt  men till slut så faller allt på plats. Ibland går det snabbt och ibland tar det längre tid men det brukar bli bra i slutänden. 

Nu ser jag fram emot att sitta vid dammen och höra hur Bambun prasslar i vinden.

Ha det bäst!




Kommentarer