Wow, vilkens respons jag har fått/får på mitt förra inlägg om Tusen trädgårdar,Tack!

Riktigt kul och jag och U har sagt att vi kommer ställa upp om inget knasigt dyker upp på vägen och det ska det väl inte göra.

U är super taggad och idag har vi tagit tag i ett av våra "ful hörn" så det ska se ok ut till nästa år. Ni får se mer om det i nästa blogg inlägg. Jag looovar :)

 Idag ska det handla om Vallmo!


 I höstas strödde jag ut , rätt så stora mängder av Vallmo frön i rabatten vid SMULTRONSTÄLLET
Ni som följer mig har sett vissa av de här bilderna tidigare så ni vet redan att de grodde. Fröna alltså :)


Det blev en riktig Vallmo äng. Vackert när de blommade men det gör de inte längre.





Jo, någon enstaka blommar men mest står de och bara ta plats från övriga växter. Vallmons show är över. Det är dags att lämna plats!




I vanliga fall så brukar jag låta dem stå kvar tills kapslarna torkar men det gör jag inte i år.
JAg har plockat av dem och lagt dem i ett fat som jag har ställt i växthuset.



Där får de torka så jag sedan kan skaka ur deras frön och spara till nästa år eller redan i höst, strö ut en del av dem. Redan nu så vet jag att en del av dem kommer hamna där vi har varit och röjt idag (hua, kommer inte komma ur sängen i morgon...)...

Den observante har säkert redan tänkt tanken att jag kommer inte veta vilka fröer det är som jag har samlat in. Är de röda, lila, stora , små Vallmon? För mig spelar det ingen som helst roll så då kan jag göra så här. 
Annars så skulle jag ha märkt upp dem när de blommade men det gjorde jag inte :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Jo, allt har ju sin tid och Vallon har sin och Tusen Trädgårdars om ett år. Det är super-märkligt att vara med. En märklig känsla att ha massa främlingar komma och gå i sin trädgård. Men Ack så roligt!

    //Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Redan nu känns det märkligt,skrämmande, overkligt... hu , vad har jag gett mig in på :S

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.