Vågar jag?


På altanen är det trångt. Riktigt trångt.Krukor efter krukor fyllda med plantor som bara väntar på att få komma ut, står överallt.Vi kan inte själva sitta där ute. Finns ingen tom yta men nu är snart väntan över för ett par av krukorna i alla fall :)



 Jag känner mig allt lite väl vågad som sätter ut ett gäng plantor på friland.
Om jag inte hade haft så många av dem så hade jag låtit bli. Nu har jag möjligheten att testa. Så varför vänta? :)



Jag har tre betongringar att leka med. Den ena har jag flyttat jordgubbsplantorna till. I den andra är min förhoppning att jag ska bli självförsörjande på Sparris om ett antal år och i den sista tänker jag göra till en blomstersäng .

En bit armerings matta med tre glaskulor på få agera sänggavel.


På den ska bland annat Luktärter få klättra på. Rosenskära, Ringblommor och hör och häpna, Rödbetor ska också dit :)


Nu håller jag tummarna för att de kommer klara sig men gör de det inte så är det inga fara på taket. Ersättare finns :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Rödbetor är så fint att blanda in i planteringar. Jag brukar använda släktingen mangold som får läckra färger på stjälkarna. Kommer säkert att bli så frodigt och vackert i dina ringar. Hoppas vi får se mer av dem framåt sommaren. Grattis till 6 år. Det har respekt med sig. Jag har bara hållit på hälften så länge.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Man måste våga lite ibland!
    Vad roligt att ha såna betongringar, det blir ju lite annorlunda mot de vanliga pallkragarna. Jättesnyggt!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Aha!!! Det var alltså härifrån jag fick inspirationen att köpa brunnsringar och plantera sparris i dem. Tack snälla för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt å höra att jag har inspirerat dig. Tack och lycka till med sparrisen :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.