En damm utan en Näckros är ingen damm, eller?









Dammar kan se ut på lika många olika sätt som det finns människor. Stora, små, naturliga, strama, fulla, tomma... 

Det tog tid för oss att reda ut hur vår skulle se ut men en sak visste jag, och det var att när dammen är klar så ska en Näckros i.

Nu är inte dammen helt klar men vi åkte till VATTENLIV och köpte oss en söt, vit Näckros.
Jag har nu planterat den enligt  konstens alla vis . Näckros lera och näringskulor.
Jag har satt den på en grundare plats i dammen så solens strålar ska få den att vilja sträcka sig uppåt.
Sol och värme kommer få den att sätta fart och när den gör det så kommer jag placera den på dess slutgiltiga ställe.

Det ska bli kul och få se den allra första blomman. Jag hoppas att den kommer i år :)

Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Ett dammprojekt. Spännande!
    Tror absolut du kommer få en blomma i år. Min erfarenhet är att de blommar mer villigt än vad man tror, eller vad jag trodde...
    Lycka till!

    Ha de!
    /Birgitta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.