Clematis montana `Mayleen´







När jag besökte THURGÅRDENS HANDELSTRÄDGÅRD i helgen så fick denna sötnosen följa med mig hem.
En Clematis som tydligen ska dofta vanilj, bli ca 2,5 m hög och blomma Maj-Juni.
Den ska vara växt villig vilket passar mig bra, där vid växthuset. Jag har satt ned en bit av armeringsmatta i krukan som den ska få klättra upp på och i min fantasi så kommer den täcka heeela taket :)
Jag får se sedan om jag planterar ut den i trädgården när den har blommat över. Det är troligen det bästa att göra så den överlever till nästa år, eller vad tror ni?

Jag börjar få ett antal Clematis i trädgården så, jag funderar på om jag ska samla ihop dem i en sidlänk här på bloggen. En egen växtlista för just Clematis. Det får bli kvällspysslet ikväll :)

Hoppas att ni har haft en fin fin helg!

🎔


Kommentarer