Helgen blev inte som vi önskade



Påskhelg, en helg när man "går man ur huse" och påta i trädgården, åker sin första tur med husvagn/husbil, åker till sommarstugan och njuter av en mugg gott kaffe i vår solen.

Alla dessa förväntningar som gick i kras. Låter kanske lite väl dramatiskt men det blev nog lite så för en del av oss, att vi inte lär oss. Varför hoppas så mycket?Ta dagen som den kommer! En uppmaning till mig själv i första hand :)

Jag visste vart jag skulle tillbringa helgen. På jobbet men U hade sådana förhoppningar , att han skulle hinna med mycket pysslande vid dammen. Han hann med en hel del tycker jag med tanke på att det var kalla vindar och snöflingor som yrde från och till i helgen.


Idag när jag vaknade så var det sådant där vitt , fluffigt som fnykte runt i luften igen men solen kom fram och tvingade bort det,. Kämpa på nu våren!


Jag och trädgården vill så gärna att du dyker upp nu. Jag vill hänga undan vinterjackan och bara kunna gå ut, utan att frysa. 
Snart är vi där, snart..

Ha det bäst!



Kommentarer