Blommig Fredag- En överblick

 En överblick över trädgården skulle jag vilja ha. Ni vet en sådan där bild från ovan så jag kan se hur det ser ut. Tänk om jag ändå kände någon som ägde en drönare.....


 Nu gör jag inte det. Känner inte någon med en drönare så min överblick blir över mindre delar av trädgården. en liten del i taget.


Just nu ligger fokus på vårt dammbygge. U står redo med skruvdragaren medan, jag spanar på hur det blir bäst. Tar ett steg tillbaka för att få en bra överblick. Kollar i alla olika vinklar och så testar vi oss fram hur vi vill ha det.


Vädret gav oss ofrivilliga pauser. Hagel är inget kul att vara i men i nästa stund kom solen fram och då var det bara att fortsätta :)


Vi skulle kunna hålla på hela dagen men nu måste vi få i oss lite mat för att sedan förbereda innan mina föräldrar kommer. 

Jag arbetar resten av helgen så idag måste vi få plats med allt. Påskfirning och trädgårdsmys på en och samma dag. Det känns som att vi kommer fixa det :)


Vill ni se andras tolkningar på temat - En överblick så kikar ni in HÄR.

Önskar er en riktigt skön Påsk helg!

Kommentarer

  1. Vilken förändring i dammbygget :)
    Trevlig helg!
    /Kitty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helt plötsligt händer det. Vi började 2008... Pinsamt. U tycker inte om att jag berättar det. Han skäms. Jag med :)

      Radera
  2. Det verkar som om det blivit något fel med din länk för den funkar inte :(
    Men det är inget fel med dammbygge! fast det vore ju trevligare utan hagel!
    Jag tipsar i bloggen hur man kan få översiktsbild utan drönare om man har tur :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du berättade att det hade blivit knas med länken. Jag har fixat till det nu:)
      Ditt tips är bra men google bild är väldigt inaktuell här. Jag vet inte när/hur ofta de uppdaterar den men här stämmer den inte. Annars är det en toppen ide´

      Radera
  3. Härligt att vara två och kunna resonera med varann. Det blir så mycket bättre lösningar då. Jag har aldrig haft någon tillräckligt trädgårdsintresserad runt mig för det :)

    Glad Påsk! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något som har vuxit fram hos U. I början gjorde han bara som jag bad honom göra. Nu tar han egna trädgårds initiativ vilket kan vara både på gott och ont ;)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.