Black cherry, Marmande,Totem och ett par namnlösa...

 ... har åkt ned i krukor här hemma.


Tomater. 
Det är något som jag vill ha på altanen varje år. Älskar att bara kunna gå ut och plocka solvarma tomater. De mindre sorterna är som godis att äta.


Igår kväll hade vi besök av kära, goa vänner och de hade med sig en påse med "lite gott och blandat", där i låg bland annat dessa. Så perfekta till att ge tomaterna stöd. Vilken grej!
Dess armar hjälper tomaten att få stöd mot pinnen. Perfekt. Tack!

Det var en del annat i den påsen som jag ska pyssla med fram över men inte idag. Får återkomma med det en annan gång ;)

Hoppas att ni en riktigt skön helg.!


Kommentarer

  1. Vad duktig du varit! Jag har tittat på mina jättetomatplantor i sina alldeles för små krukor men orkade inte skola om...har tömt komposten...trött så det räcker😃kram Milla

    SvaraRadera
  2. Vilka söta hållare! Jag gillar visserligen när våren blir lång och utdragen ... men i morse snöade det på tvären ... just det där vita luddet börjar kännas som om det kan kvitta för just nu ;)

    Ha en fin dag!
    Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.