Kanske ett tips inför helgen? :)

Jag tycker att mat är fruktansvärt tråkigt. Både att laga och att äta.. Det är mer ett nödvändigt ont. Blir sällan sugen på något speciellt.
Det händer dock ibland att jag står i köket och faktiskt tycker att det både är roligt och gott. Ett av de tillfällena skedde i helgen som var och jag kände att jag måste dela med mig av det till er :)


När jag var hos en vän för ett tag sedan så blev jag bjuden på något som var både snyggt och riktigt gott. Så pass att jag sa att denna måste jag bjuda mina föräldrar på ,och så blev det :)



U , barnen och mina föräldrar blev lika förtjusta i den som jag blev när jag fick smaka på denna underbara smörgåstårtan..


"Godare än de färdig köpta", ja det tar jag som ett gott betyg :)

Den var väldigt lätt att göra. Lök, creme fraiche, majonäs, kaviar och dill blandades ihop och sedan bredde jag ut dem över de tre lagren med Hönökaka ( två halvor bildade ett lager. Självklart går det att dela men i så fall halverar ni receptet).

Jag garnerade med kokta ägg, ost, gurka, tomat, citron, dill och räkor men det går ju att garnera på hur många olika vis som helst. Det är bara fantasin som sätter stopp.

En sak som är säker är att jag kommer göra denna igen och igen :)

Ha det bäst!


Kommentarer