Mina bästa hjälpmedel vid omskolning. Vilka är era? :)



Söndag. Brasan är tänd och jag känner mig si så där. Förkylningen som kom över mig i början av veckan hänger envist kvar men omskolning av Pärlhirsen måste göras. Rötterna syns igenom burken och de ser riktigt bra ut.

Fram med odlingsbordet (ser ut som ett traditionellt bakbord, eller hur?). Smidigt att bara kunna ta fram och stå precis vart jag vill. Idag håller jag mig i köket , där det är varmt och skönt :)


Min vattenflaska med det "perfekta" munstycket står redo och...


... mina små gröna redskap som gör hela omskolningsprocessen så mycket smidigare. Hur gjorde jag innan jag fann dessa??


Nu är Pärlhirsen omskolad och står åter igen på köksbordet. Förut så har jag ställt krukorna i gamla ugnsplåtar men igår när vi var på det "blå gula" varuhuset så köpte jag mig en SKOMATTA. Den känns lite bättre, lite smidigare att ha framme på köksbordet än de gamla, smått rostiga plåtarna. De lär ändå komma till användning framöver när plantorna ska ut i växthuset och på altanen.

När jag ändå hade allt framme så passade jag på att så Lavendel, Palettblad och Basilika. Hur jag ska få plats med alla krukor, ja det vet jag inte,,,

Ha det bäst!




Kommentarer

  1. De där redskapen och odlingsbordet skulle jag verkligen behöva. Använder nu blyertspenna på utspridda tidningar på köksbordet. Lyckas alltid få jord överallt och pennan gräver oftast för stora hål bland de små groddarna.
    Ha en fin vecka

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.