Månadens bilder: November 2016

Oktober 2016
För en månad sedan så skämdes jag över trädgårdens förfall och att jag inte hade hunnit ta hand om den på ett rättvist sätt (SE INLÄGG HÄR). Inga välskurna rabattkanter och ogräs/gräs har växt sig vilt. 
Så nu kan man ju undra om det har hänt något på en månad eller ej..

5 November 2016
Ja, vad tycker ni? Ser ni någon skillnad? Knappt men jag har rensat och klippt gräset. Tog även ett tag med kantskäraren runt rabatterna för ett tag sedan. Det var vid något tillfälle som jag var ledig, ännu dagsljus och uppehåll. Det var alltså ett tag sedan.


Från att ha varit snustorrt så har vi fått vår beskärda del av regn här, de senaste veckorna. Vädret har inte lockat ut mig i trädgården. Har hållit mig mestadels inomhus. Därav de få blogg inläggen..


Höstfärgerna har tagit över nu, till hundra procent och jag älskar det.


Julrosen "Double Ellen" fortsätter och blommar...



... och ett par eftersläntrande rosor kämpar på men de ser allt lite tilltufsade ut nu, men ändå så är de vackra :)


Jag tror, att det här är blivande Stockros blad. Har jag rätt? Någon som vet? 
Det har poppat upp ett antal sådana här blad rosetter och jag ser fram emot att få se vad det blir till våren/sommaren.

Det sägs att det kan komma snö här idag men vi får se hur det blir med det. Just nu regnar det.
Vi fick faktiskt ett par snöflingor igår och jag blev barnsligt glad. Jag älskar snön!

Ha det bäst!

PS. Vill ni se fler bilder från Genvägen, som vi har döpt denna del av trädgården till, så kikar ni in HÄR DS:

Kommentarer