Månadens bilder: Oktober 2016

3 September 2016
För en månad sedan så behövde jag inte skämmas, så värst för vår trädgård. 
Då var gräset klippt, rabatten rensad, rosorna blommade.. Ja den såg helt okej ut. Annat är det nu...


Ser ni? Allt är precis tvärtom, mot hur det såg ut i början av September..
Jag skäms. Känns inte bra att visa er detta förfall men jag vet att jag är inte ensam om att det kan bli så här ibland.
Jag har hur många ursäkter som helst men mest så skyller jag på vädret. 


När jag har varit ledig så har det antingen varit becksvart eller så har det blåst eller regnat. Lite svårt att klippa gräset, rensa ogräs under de förutsättningarna.
Jag hoppades på att denna helgen skulle ge mig en chans men det ser mörkt ut.. :S


Regnet slår mot köksfönstret och blåsten viner runt knuten.
Jag gick snabbt ut med kameran för att ta dagens foto , så det blir ingen vidare presentation av vår genväg denna gång.


Jag hann finna några guldkorn. Bland annat så såg att jag att Julrosen `Double Ellen´ ännu blommar. Hon började i Augusti och levererar ännu vackra blommor till oss :)



De mörk bladiga Alunroten är extra vackra nu när bladen bli blanka av regnet som faller och de passar så bra med Kärleksörten som granne.

Korstörne med Silverarv

Nu hoppas jag att det ska bli " trädgårds väder" inom snar framtid så jag kan gå ut och pyssla men när jag ser på väder prognosen så ser det mörkt ut. Inget som jag egentligen ska klaga på, för vi behöver allt regn som vi kan få. 
Jag får lägga mitt dåliga samvete åt sidan och tända brasan istället.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Om man jämför med min trädgård så ser det mycket prydligt ut.Kommer inte kunna göra något mer i år då min arm måste få läka i lugn och ro.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja, lägg det dåliga samvetet åt sidan, för det blir det inte bättre av!! Min trädgård är också changerad, men jag har väl bara den torra sommaren (o bristande intresse...)att skylla på. Idag (!) kom regnet! Men hoppas jag skall få till någon dag ute, behöver ju rensa lite perenner om inte annat ;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Jag försöker lägga mitt dåliga samvete åt sidan men ibland så kommer det över mig.
    Tack för era ord :)

    SvaraRadera
  4. Nej men inte ser det hemskt ut - snarast normalt för årstiden och väderförhållanden. Dessutom kan jag tycka att det är vackert med lite förfall...
    Så tjusigt din julros blommar. Jag brukar få en och en annan blomning också så här års men, i år "nada".
    I veckan kan vi få kanske lite mer trädgårdsväder. Själv har jag ett antal vårlökar som vill komma i jorden och då vill inte jag ha så här blåsigt som det har varit den sista veckan.

    Ha de' fint!
    /Anja

    SvaraRadera
  5. You captured some lovely colors. I like all the different types of flowers, too.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.