Jag gillar att gå på loppis. Det finns så mycket som tilltalar mig på loppisarna. 
Det gäller bara att man tar på sig "loppis ögonen". Det gäller att se de där guldkornen och att kunna se nya sätt som man kan använda dem på. Förutom det sättet som det var meningen från början.

Fynd lådor

De här lådorna köpte vi för ett par år sedan. på en loppis i Påryd. Lådorna har tidigare använts i fabriken som låg där, i Påryd. Jag tror att den är nedlagd nu och att det är därför som lådorna hamnade på loppisen som vi besökte.
.
När jag såg dem så kände jag direkt att jag ville ha dem men till vad??
Skit samma, de fick följa med hem och under de åren som vi har haft dem så har de stått på golvet med plädar och tidningar i. 
Det kändes aldrig riktigt ok men i helgen fick jag en ide´som U hängde med på. 


Hallen

I vår hall har vi påbörjat en fotovägg. Tanken var att foton som jag har tagit och som betyder något för oss. skulle upp där. Vi skulle kunna stanna upp och minnas tillbaka med deras hjälp. Det enda som har stannat här är pappersinsamlingen. Ni ser den i nederkanten, till höger..
Det har blivit ett ställe där vi har ställt sådant som ska ut ur huset. Inte så upphetsande precis, eller hur?



Det behövdes en ändring och nu när vi hade kommit på något så var det bara att köra på. Annars så blir det inte gjort. Så fungerar det hos oss i alla fall.

Inte kan man göra om utan att köpa något nytt. en lampa till vårt projekt behövdes och vi fann det vi ville ha hos Clas Ohlsons.  


U tog fram borrmaskinen och lådorna åkte upp på väggen.  
Tavlorna omorganiserades och den nya lampan sattes in i lådan som hänger på högkant. Jag har ännu inte bestämt mig om jag tycker att den lyser för starkt eller ej. Avvaktar med det beslutet..
Det eviga sladdproblemet dök upp, även här. Får lov och köpa sladd klämmor (eller vad de nu heter) så fort jag springer på några, Det är inge vidare snyggt när sladden hänger så där. Helst skulle jag vilja ha allt sladdlöst. Går det? ;)





Jag kikade runt lite på vad vi redan hade här hemma och efter  lite "piffande" så kändes det ok och helt plötsligen...



.. så kändes det mer inbjudande att stanna upp och kika på fotonen. Samt att hallen fick ett mer inbjudande uttryck. 

Vi känner oss nöjda för stunden:)

Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Det blev jätte fint!
    Tänk att lite ommöblering och intressant inramning genast gör fotona mer spännande.
    Det finns ju mycket ljus och lampor som går på batterier och med inbyggda timers nu för tiden. Kanske vore något att ha i lådan.

    Allt gott!
    /Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja ibland behövs det inte mycket för att göra en "större" förändring :)

      Radera
  2. Jättefint och mysigt blev det ! Gillar såna lådor skarp och man kan ju ha dem till så mycket!

    Må gott!
    Kram GUnilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lådor kan man aldrig få för många av enligt mig. det finns, som du säger många användnings områden :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.