Det blev ljusare i badrummet efter blåsten..


Här har vindarna tagit i ordentligt i ett par dagar. Hur har det varit hos er?



Jag tycker att det är rätt så obehagligt när det blåser ordentligt runt knuten. 
Jag oroar mig för att husets takpannor ska hamna någon annanstans än där de ska vara, att växthuset ska blåsa sönder, att något som jag har glömt att ta in ska hamna hos grannen och så vidare och så vidare.
Helst vill jag bara dra täcket över huvudet tills blåsten går över men det går ju inte.

Första titten ut genom fönstret, efter en blåsig natt är värst men denna gången så behövde jag inte gå ut och kika. Det räckte med att gå på toaletten...

Vi har ett träd utanför badrumsfönstret. Ett Rosmarin vide som vi har fått stötta upp ett antal gånger eftersom det har blivit så stort så det har börjat luta kraftigt. Nu,när det var så mycket ljusare i badrummet än i vanliga fall så förstod jag varför och mycket riktigt, mina aningar var befogade.



Jag fick det bekräftat så fort jag gick utanför dörren. Det såg inte längre ut som det brukade. Rosmarin videt vilade mor Silverpäron trädet. Det såg inge vidare bekvämt ut, för någon av dem.


Vårt senaste tappra försök med att stödja upp med en stötta, hade gett vika för vinden.


Ja ja, det var bara att ta fram sekatör och såg och ta tag i det. Ingen mening med att dra på det.
Trots att regnet tog i igen så började jag projekt borttagning.

Några av grenarna som jag klippte bort satte jag i en av våra betong ringar som är fyllda med jord, med förhoppning att de ska ta sig. Det vore kul å få ett par Rosmarinvide "bebisar".
Jag har inte en aning om det kommer att gå men har man inte testat så vet man ju inte :)


Komposttunnan blev snabbt full av trädets grenar och vi har mer kvar.
Först så var vi inne på att ta ned det helt men vi ändrade oss.



Vi ska räta upp det nu, sedan får vi se vad som händer till våren men det lutar åt att en klätterväxt, av något slag , ska få klä in videts grenar.
Varför köpa/bygga klätterstöd när man redan har det på plats?

Ha det bäst!

Kommentarer