Jag sitter på altanen och äter lunch.
Passar på att samtidigt redigera bilder och blogga. Tur att man är kvinna så man kan göra fler saker samtidigt ;)


Igår hade jag ett dags pass på jobbet och idag ett kvällspass. Känns helt okej , för då kan man ändå njuta av Lördagskvällen lite längre.Man har ju ändå sovmorgon :)


Vi passade på att grilla igår. Det var ett tag sedan så det var så där extra gott , som det blir när man inte har ätit det på ett tag.
Den här gången så blev det grill spett med lite gott och blandat på. Jag satte bland annat dit våra Chili `Yellow Monkeyface´. Fyllde dem först med ost, precis som det stod på etiketten att man kunde göra.
Sonen smakade på den först..., sedan U.. Jag fattar inte att jag tog ett bett på den när jag precis hade sett deras reaktion, men det gjorde jag.Galet starkt!! A och jag svepte i oss glas med mjölk, ett efter ett. Wow, vilken styrka! Ja, nu är vi en erfarenhet rikare :)


Trots den upplevelsen så var kvällen härlig och himlen bjöd oss på ett vackert skådespel.



När mörkret tog över mer och mer så tände vi ljus och U slängde på ett par vedpinnar i grillen där det ännu var glöd kvar.
Vi tog med oss plädar och satt oss ute och njöt.

Det blev en kväll som jag kommer minnas när jag springer runt på jobbet ikväll, vilket också är mitt sista kvällspass på detta jobbet. 
I morgon ska jag till en ny grupp och om några veckor till ett nytt jobb. 
Förändringarnas tid är här och jag ser fram emot det. Spännande men vemodigt på en och samma gång.

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Härliga dagar nu och jag känner att varje stund är viktig att ta vara på. Gillade också i helgen, men chiliäventyr är inget för mig. Härlig solnedgångshimmel!
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller verkligen att ta vara på stunderna man får. Blir extra glad när jag lyckas fånga dem på bild :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.