Jag har två intensiva jobb veckor nu.
Denna veckan så har jag en ledig dag och det är idag och den tänker jag förvalta väl :)


Jag började dagen med sovmorgon. I vanliga fall stiger jag upp straxt innan 05:00 så när jag vaknade vid 08:00 kände jag mig utvilad.
Kaffebryggaren puttrade på och jag tog med mig en mugg kaffe ut i trädgården.

Det var dimmigt till en början men den lättade och temperaturen är helt underbar. 
Tänk att vi är i mitten av September och ännu kan gå ute utan strumpor och skor :)


Jag tog en liten runda till kryddtunnan och när jag började rensa där så fick jag se blasten på morötterna.Jag trodde inte att det skulle vara något under blasten men så fel jag hade. 
Fyra små delikatess morötter fanns där. En var till oss :)


När jag ändå var där i tunnan så rev jag upp de överblommade Ringblommorna men innan dess så tog jag frön från dem.
Visserligen är de duktiga på att fröså sig själva men jag vill inte riskera att bli utan dem eftersom jag gillar deras laxfärgade blommor. 



Medans jag var där ute så kom grannfrun över med en korg med deras äpplen i.
Visst är de vackra? Jag kan avslöja att de även är goda.

Klockan är inte ens elva men ni ser att min dag har redan börjat bra. 
Jag hoppas att er också har gjort det :)

Ha det bäst!


Kommentarer