Chilipeppar Monkey face

Jag kunde bara inte låta bli att ta fram kameran när jag skördade dessa snyggingar.


Vad namnet Monkey face kommer ifrån det vet jag inte riktigt. Det säga att ett ap ansikte kan ses när frukten är mogen. 
Hm, jag tycker mer att frukten är skrynklig men det är kanske apans ansikte med...


Jag har drivit upp dessa i en kruka på altanen och nu var själva plantan i rätt så dåligt skick pga att jag har varit för dålig på att vattna och ge näring. 


Frukterna däremot ser helt okej ut. De hade kanske blivit en aning större om det hade kunnat sitta kvar. Vad jag förstår så kan de bli upp till 15 cm.
Storleken gör att de går lätt att fylla. Gratinerade med ost i ska tydligen vara en smaksensation.
Jag får se vad jag hittar på med dessa . Några blir torkade i alla fall och vem vet, någon hamnar kanske i någon Chutney.

En sak är säker. Jag ska spara några frön så jag kan driva upp nya plantor till nästa år.

Om ni vill läsa mer om denna Chilin och andra roliga sorter 
så kan jag rekommendera er att gå in på DENNA SIDAN.

Ha det bäst!


Kommentarer