Hipp, hipp hurra för....


.... Helt enkelt hemma hos mig!

Idag är det precis  fem år sedan som jag satte mig vid datorn och tog beslutet, att nu ska det bloggas.
Jag kommer ihåg hur pirrigt jag tyckte att det var. " Nu kan vem som helst se vad jag skriver.  Vad "vågar" jag skriva om ? Kommer någon över huvud taget läsa?


Här ovan ser ni en av de första bilderna som jag lade ut. 
När jag ser den känner jag ännu "ångest". Efter fem år! 
Galet, men det var en galet jobbig renovering av köket som började då.
Många beslut, mycket som strulade samt att det tog längre tid än tänkt. Vilket vi alla vet, att det alltid gör när man ska renovera. Eller hur? :)

Om ni vill läsa det inlägget så kan ni klicka in er här.

Jag kan knappt förstå att vi redan är i Maj! Hur gick det till?
Ny månad betyder månadens bilder men de får vänta ett par dagar men en ny header har jag fått till i alla fall.
I regel brukar det ta lite tid för mig att få ihop den som jag vill men inte denna gång.
Jag gick tillbaka i "arkivet" för Maj månad och fann dessa rätt så snart och jag älskar dem alla.
Syrenens doft är underbar. 
Formen och färgen på denna Allium... Behöver jag ens säga något?
Blåregnet. Älskade klätterväxt som både doftar och har ett underbart växtsätt. Blommorna, bladen är vackra.


Igår blev det inget Maj bål för mig. 
Jag tillbringade kvällen på jobbet (vilket jag ska göra ikväll också) men det hindrade inte mig
att ta farväl av April .
När jag kom hem så hade U tänt upp i trädgården. Belysningen i vårt nya... rosstöd ( vet inte vad man kan kalla det för) var tänd och så hade han tänt stearin ljusen i ljuskronan vid Smultronstället.
Det var bara för mig att slå mig ned och vi satt där ett tag. Trots att det var lite kyligt.
Jag hoppas att ni hade en mysig Valborg :)

Jag vill avsluta detta inlägg med att tacka er för att ni följer med mitt trädgårds liv, här på bloggen. 
Det är ni som inspirerar mig att fortsätta.

Tack!





Kommentarer

  1. Tack för din uppmuntrande kommentar, den behövdes. Och grattis till 5 år som bloggare!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.