Fram och tillbaka, ut och in...

Idag blir det en mysdag i trädgården,
med en blandning av bakning inför morgon dagen.


Det är så mycket som jag vill göra och helst samtidigt men det går ju inte så idag blir det fokus på växthuset.


Jag har inte hunnit städa ur det ännu inför årets trädgårdssäsong.
Det är hög tid nu, eller vad säger ni?


Samtidigt som jag plockar i ordning så får växterna stå utomhus och sakta vänja sig vid ute livet.
Nu är det en period som de ska fram och tillbaka, ut och in.. Många steg blir det men det är det värt och nödvändigt.


Jag köpte ett par nya Pelargoner igår och de ska få ny jord och "nya krukor". Jag hoppas att de blir stora och att jag kan lyckas övervintra dem till nästa år.
Jag är riktigt usel på att övervintra de här sötnosarna men jag ger inte upp. 
Det är ett tag tills det är dags för det så nu ska jag bara njuta av dem.

Jag kan inte vara ute hela dagen. Jag måste fixa till lite godsaker till morgondagens firande av dotterns födelsedag.
Hon fyller inte förrän nästa Måndag men nästa helg är uppbokad av annat så det får bli kalas med familjen lite tidigare.

Hon är inte glad i vanlig tårta så det får bli en , för mig, annorlunda tårta.. mer tänker jag inte avslöja, just nu.
Ni får kika in här i morgon så får ni veta vad det blev :)



Ha det bäst!

Kommentarer