Förberdedelser

Ledig dag i dag och jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska starta i.

Daggkåpa
Kan ni förstå att Maj månad är alldeles straxt slut? Det är bara ett antal timmar kvar. Jag har sagt det förr men säger det igen. 
VART TAR TIDEN VÄGEN?

Juni står för dörren med allt vad det innebär. Skolavslutning för M väntas och i år slutar hon nian.Det är inte lika stort som att ta studenten men det är ändå stort. Vår minsting har blivit stor.

Innan det är dags för skolavslutning ska mina kollegor komma hem till oss. Vi har haft sommar fest hemma hos oss i många år nu. 


Vissa år har det kommit några stycken men i år blir vi troligen uppåt 20 personer. Det kommer att bli jätte trevligt. Enligt väder prognosen så skall även vädret bli bra. Perfekt
. Det blir så mycket enklare om vi kan vara utomhus :)

Servetter och extra sittplatser är inköpta 

Det är sommarfest a´la knytis så jag ska bara stå för utrymmet samt låna ut min gubbe till att stå vid grillen. 

Trots detta så är det ändå lite att förbereda.
Rabatterna skall rensas och kantskäras , gräset klippas. Lite saker skall inköpas. 
Ett besök på IKEA var tvunget. Ljus och servetter går alltid åt. En lite tygbit blev också inköpt. Tydligen så inbillar jag mig att jag skall hinna sy också innan Fredag. Hur tänkte jag där??

Jag vet att en del av mina "måsten" kanske inte andra tycker är viktiga men jag vill göra det så mysigt som jag bara kan. Det är mitt sätt att ge lite tillbaka av allt jag får av kollegorna under året :)

Idag är jag som sagt ledig så jag hoppas få checka av lite av min "att-göra"-lista i kväll innan jag går och lägger mig.

Månadscollaget är klart :)

Inte nog med det. Maj är ju som sagt vad slut så ny heder, månads collage skall fixas..
Ups! Nä, jag får allt  ta tag i dagen om jag ska hinna med.

Ha det bäst!


Kommentarer