För fina för att kastas men de kan inte var kvar där de är...


Precis så är det med Rabarberns blommor. 
De är vackra men om de får vara kvar så finns det risk att rabarbern blir träig och det vill jag inte. Så de måste bort.

Tror nu inte att de hamnar på komposten för det gör de verkligen inte. 
Jag skär av dem och sätter dem i en vas så jag kan beundra dem ett bra tag.
Ett år så tog jag in dem men dagen efter så var det en hel del små djur på köksbordet som jag inte ville ha. Så men den erfarenheten i bakfickan så har jag dem i vas utomhus i stället :)

Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Oj oj vattningsförbud , ingen risk här inte .Har regnat konstant sen vi kom hem från solen i fredags .
    Tack för påminnelsen , ska genast gå ner i trädgården och kolla hur långt våra rabarber kommit :-) Ha en fin dag . Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här fick vi en del regn i helgen men vattnings förbudet kommer vara kvar ett tag till. Slutet av Juni sägs det.
      Fanns det några rabarber? ;)

      Radera
  2. Jag gjorde rabarberfinancierer efter receptet i senaste lantliv. Mycket gott! Tror dock det var hallon i deras recept. Mvh Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det lät ju gott! Får se om jag kan hitta receptet. Tack för tips :)

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Jag brukar också sätta dem i vas ute. Men igår när jag stod med rabarberblommorna i handen orkade jag inte utan slängde dem på komposten. Ångrar mig lite nu...


    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nog flera så då får du sätta dem i vas :)

      Radera
  5. Visst är det ståtliga blommor. Jag ska också klippa av mina när de kommit lite längre och sätt i vas. Tack för tipset om att sätta dem ute, då står de sig säkert längre också. :-) Kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ser verkligen inte ut som någon annan blomma. Det är en sak som är säker. Blir mer och mer fascinerad av dem när jag tittar på dem :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.