WoW! Vilken underbar dag !

Sedan ett antal år tillbaka så har vi höstat hos min mans syster och hennes man och på våren så har de kommit till oss för att "våra" och igår var det dags. Äntligen :)


Våra gäster kom till oss vid lunchtid.


Alldeles lagom till korvgrillning och fika så vi skulle få energi för dagens jobb i trädgården.
I vanliga fall så brukar vi vara lite mer spontana oförberedda på vad som ska hittas på men i år var jag så duktig att jag till och med hade gjort en lista på olika aktiviteter som vi kunde hitta på. Jag räknade inte med att hinna med allt. Inte på långa vägar men det kändes bra och ha en grund att luta sig emot.
Årets lista ser ni här nedan :

[ ] Så
[ ] Plantera om
[ ] Äta korv
[ ] Baksidan
[ ] Köra grus
[ ] Flytta sten till sten rabatten
[ ] Rensa vid lusthuset
[ ] Flytta kaprifol
[ ] Köksträdgården
[ ] Jäger intag och annan go dricka
[ ] Flytta klätterros  från baksidan
[ ] Pool rabatten. Rensa. Fylla på jord. Ta hand om ev Lavendel plantor
[ ] Njuta 
[ ] Sätta ihop ros bågen
[ ] Klippa ned Jasmin busken vid entrén 
[ ] Växthuset
[ ] Bada
[ ] 
[ ] 


I Fredagens inlägg så skrev jag att jag väntade på en leverans men jag sa inte av vad (se här).
Leveransen kom på Fredags eftermiddagen och det var ett lass med tumlad natursingel 8-12.
Det är samma sort som vi har vid växthuset. Det jag gillar med den är att det går faktiskt att gå barfota på dem utan att det gör så värst ont. De känns faktiskt mjuka. Hur nu sten kan göra det men det gör de .
Vi tog hem för att kunna få hjälp med att fylla ut i gångarna men främst för att få i ordning på vår baksida. 
Den sidan som vi påbörjade med förra året. Om ni kikar in här så kan ni se varför vi ville göra om detta område. I ärlighetens namn så skämdes jag lite för denna dela av trädgården. Jag ändrar mig..Jag skämdes mycket men det gör jag inte nu längre. Nu är den på väg att bli så som jag önskade.
Nu tror ni nog att ni ska få se bilder här i från men tji fick ni.
Det blir ett senare inlägg om detta i veckan men det kan det vara värt att vänta på :)


Vi hade en otrolig tur med vädret. När vaknade på morgonen så var vi orolig för att det skulle bli skitväder hela dagen men så blev det inte. När solen var framme så värmde den skönt och när den gick i moln så hade vi andra lösningar på att hålla värmen ;)


Dagen förflöt bra. Det enda som satte "smolk i bägaren" var att ett fågelbo blev kasserat och att det var ägg där i...
Vi hade sett det men vi hade inte sett någon aktivitet där i så vi bestämde att nu kan vi ta och klippa ned den risiga busken utan att någon kommer till skada men vi hade fel...
Vi flyttade boet men troligen så är det kört. Eller vad är er erfarenhet?
Otroligt trist men nu är det som det är.

Tiden bara rusade i väg och helt plötsligen så var solen på väg ned och då tog vi Kvälle. Ett välbehövligt bad i "baljan". Kändes skönt att sitta där men det var då tröttheten kom över oss alla.
Smart av oss så hade vi tänkt på det innan så det mesta av maten var sedan tidigare förberedd.


Det blev grillat med ugnsbakad potatis och grönsaker med diverse såser. Det smakade gudomligt efter en mycket trevlig dag i trädgården.
 Kommer ni ihåg listan som jag hade gjort? Här kommer den igen men avbockad :)

[ ] Så
[ ] Plantera om
[X] Äta korv
[X] Baksidan
[X] Köra grus
[X] Flytta sten till sten rabatten
[X] Rensa vid lusthuset
[ ] Flytta kaprifol
[ ] Köksträdgården
[X] Jäger intag och annan go dricka
[ ] Flytta klätterros  från baksidan
[X] Pool rabatten. Rensa. Fylla på jord. Ta hand om ev Lavendel plantor
[X] Njuta 
[ ] Sätta ihop ros bågen
[X] Klippa ned Jasmin busken vid entrén 
[ ] Växthuset
[X] Bada
[X]Flyttade fågelbordet 
[X] Fylla på gångarna
Två extra punkter kom till men några är kvar och dessa tänker jag ta tag i idag :)


Har ni möjlighet att göra något liknade. Så gör det.
Gå ihop ett gäng och hjälps åt hos varandra. Man får så mycket gjort och det är otroligt trevligt !

Ha det bäst och håll utkik i veckan om ni vill se baksidans förvandling :)

Kommentarer