Jag älskar paket och helst ska de vara tunga och det ha en instruktionsbok med sig... men det finns undantag och det är när sådana här paket dyker upp som paketet i går.
Instagram
Ni som följer mig på Instagram såg redan i går paketet som jag fick och ni vet också att det är från odla.nu. Innehållet däremot avslöjade inte men det kommer jag göra nu :)


Pelargoner Tre olika sorter
Lånat bild från odla.nu
Rosenknoppspelargon `Kronprinsessan Mary´

Bild lånad från Odla.nu
Doftpelargon `Cola´

Bild lånad från odla.nu
Hängpelargon `Mexica Tomcat ´


De kommer som pluggplantor så jag har satt dem i krukor och nu står de på altanen och växer till sig.
Jag köpte ett gäng förra året med men de verkar inte ha överlevt min "behandling" av dem under vintern.. Tyvärr, för jag vill ju ha måååånga olika sorter men när de inte överlever så blir det svårt. Har inte möjlighet och köpa många olika sorter varje år. Det kostar ju trots allt pengar ..


Något som jag glömde i går när jag krukade om dem var och klippa bort de små knopparna som jag såg. De måste bort. Energin ska de lägga på att rota sig i första hand. Blomningen tar vi sedan :)

Jag vill veta mer om Pelargoner och om ni också vill det så kan ni kika på denna film från Blomsterlandet.




Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Vilka vackra pelargoner! Jag har hittat bästa sättet att övervintra mina pelargoner efter många års misslyckanden. Jag sätter in dem på kattvinden, där det är kallt men frostfritt, ett litet fönster ger en aning ljus. De var väldigt fina när jag tog fram dem i februari. Blev så glad för det:-)
    Titti

    SvaraRadera
  2. Undrade faktiskt vad du hade i paketet på insta...
    Härliga pelargoner och så fint de passar ihop. Extra läcker färg på`Mexica Tomcat´. Köpte också ett gäng pluggplantor för några år sen och dom pelargonerna hänger fortfarande med.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.