Bättre sent än aldrig...
Bilderna är lånade från Impecta

Så nu har jag äntligen fått "tummen ur" och lagt en beställning av fröer från Impecta. Några av dem som jag kryssade för innan jul , var tyvärr slut men så är det om  man väntar för länge.

1. 
Blodtopp
Den här har jag spanat efter i färdigt format så att säga, länge men har inte hittat så nu tar jag tag i det själv :)
2.
Månvinda
en sötnos som jag har haft förr. Den kan tydligen övervintras. Det hade jag inte en aning om. Kanske ska jag testa det i år..
3.
Pionvallmo `Black dragon´
Kan man få för många olika Vallmo sorter? Inte enligt mig :)
4.
Påfågelblomster `Sunshine`
Lätt att dra upp och gör mig glad när jag ser dem :)
5.
Spanska flaggan `Citronella´
En ny bekantskap för mig. Tycker att blommorna påminner om Blåregn. Ska bli spännande och se hur denna blir.
6.
Isop `Roseus`
Denna perenn kommer hamna vid sommarens framtida projekt...
7.
Dubbel Kejsarvinda `Sunrice serenade´
Underbar färg. Kunde inte låta bli att klicka hem den.

Önskar er en bra start på denna sista vecka i Januari.

Ha det bäst!



Kommentarer