Tittar tillbaka på året som har varit.Del:1

Året närmar sig sitt slut och det är dags att se tillbaka på det år som har gått.
Jag inser rätt snabbt när jag går tillbaks i bloggen att det har hänt en hel del så jag får dela upp året på fyra inlägg och här kommer första som går från Januari-Mars

Varning! Inlägget är längre än vanligt :)


Det började klia tidigt i mina fingrar. Jag ville peta ned fröna i jorden i början av Januari men jag hiade mig som tur vad.


Jag började med månadens bild som sedermera döptes om till månadens bild/er. Det var jättesvårt att hålla sig till en bild. Helt omöjligt, faktiskt.

Det har varit kul att följa hur denna del av trädgården har utvecklats. Nu är det snart dags för en ny del av min oas :)


7 Januari vaknade jag upp med feber och till en vit värld. Det snöade rätt så bra i ett par dagar och stormen Egon kom på besök.


I mitten av Januari kom hoppet tillbaka om en framtida vår. Snödropparna började synas under Lagerhäggen


Jag fjäskade för fåglarna sista helgen. Allt för att jag skulle kunna räkna in så många olika sorter som möjligt ;)


 I början av Februari kom snön åter för ett kort tag. Jag påbörjade min odling i tvättstugan av bland annat Chili.

10 Februari
 Satt här ute och njöt av solen som var framme. Snön låg ännu kvar men försvann ett par dagar senare.


Sonens rum målades och tapetserades..


.. och nya fynd på bokrean fyndades. De flesta via nätet.


8:e Mars och 13+ i skuggan (nästan samma temp som idag..) Jag planterade julen överblommade Hyacinter och gjorde ett tappert försök med granen. Det misslyckades, med granen.


Svärfar målade om Mora klockan från brun till vit..


..buren på altanen inreddes med hjälp av era kloka tankar och idéer.


21:e kom ett bakslag med snö och blåst. Vi skulle ha den årliga "vårningen" hos oss och det vara nära att den blev inställd pga detta men med lite värmande dryck "innanför västen" så blev rabatter rensade . träd klippta m.m. En mycket trevlig dag trots den bitande kylan .


Avslutar detta långa (hoppas ni fortfarande är med mig.. ) inlägg med ett foto på min Julros som jag köpte i slutet av Mars. Jag hoppas den blommar igen.

Ha det bäst!



Kommentarer