Ännu en veckan har gått och på bloggens Instagram konton har jag lagt ut #veckansmestgilladefoton .
Collaget visar vad som har skett här helt enkelt hemma hos mig. 
Ibland kan jag känna att inget har skett men med det här collaget så blir jag påmind om att lite har jag faktiskt hunnit med :)

Vi hade en klass1 varning här igår/natt. Det sas att det kunde komma över 1 dm snö. Jag trodde nog att vi inte skulle få någon snö men jag hoppades att jag skulle ha fel..
Det blev ingen snö här. Kände samma besvikelse när jag drog upp rullgardinen idag som när jag var liten och längtade desperat efter snön och ingen kom.

En fördel med att det är mildare är att nu hinner jag med att pyssla i trädgården och plocka undan sådant som jag inte har hunnit med.
Först ska dock advents/jul lådorna fram. Måste checka att allt fungerar till nästa helg. Jag har redan tjuvstartat lite. Julgardinerna i vardagsrummet är uppe och kuddfodral är utbytta. Hyacinter står på borden och första omgången Lusse katter ligger i frysen .
Det finns en risk/chans att någon advents stjärna åker upp idag ;)

Önskar er en skön Söndag !



Kommentarer

  1. Du har ju för dig saker hela tiden. Många inlägg på insta. Bra att dokumentera så man ser vad man egentligen gör. Kul med insta tycker jag.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  2. Tänk att advent alltid kommer så plötsligt! Samma jäkt varje år med att hinna få fram allt som ska fram. Men kanske bättre det än att tjuvstarta allt tidigare som så många gör. Det tappar lite av sin tjusning då.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.