Månadens bild: Oktober



Oktober och temperaturen har varit uppe i 14-16 grader. I solen säkerligen mer än så i helgen. Underbart skönt men nu verkar det som att det ska bli svalare så nu måste jag plocka in lite krukor med växter som inte kan stå ute.

Jag klippte gräset i Lördags och det är jätte tjockt. När det nu blir svalare så kommer det inte växa lika mycket men några gånger till med gräsklipparen kommer det antagligen bli innan den ställs in för vintern. Rättare sagt körs till skroten..


är jag ser på bilderna från förra månaden så ser jag ingen större skillnad. Inte mer än att Höst silveraxen börjar sjunga på sista versen men ännu har den blommor som doftar underbart.
Kransveronikan är helt överblommad likaså Rubeckian. Lammöronen är däremot lika fina.


Liljorna och Malvan vid Pussenästet har gett upp för denna säsong.


Kärleksörten under äppelträdet där emot är som finast nu. En av alla uppgrävda stenar har råkat hamna där men jag tror att den får stanna kvar. Jag är barnsligt förtjust i natursten :)


Jag undrar hur det ser ut om en månad. Grönt, frostigt, snö.. Ja vi får väl se.

Om ni vill se tidigare månadens bild så kan ni gå in här.

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Vår trädgård ligger på en sandås och det går inte att gräva någonstans utan att stöta på sten. Men jag skulle gärna ha lite större stenar att placera ut lite här och var. Snyggt och ger ett bra microklimat åt många växter.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.