Har ni börjat?



Ni börjat mata fåglarna ännu? Eller ska jag istället fråga ; har ni slutat mata dem ?

Jag matar våra bevingade vänner året runt men inte alls så mycket på sommaren som resten av året. 
Ibland så sitter de i fågelbordet och nästan ser surt på mig så jag vågar inte låta bli att ge dem. Jag vill ju att de ska trivas här :)

Nu börjar vi dock närma oss den tiden på året som det blir kyligare så nu kommer jag öka på mängden mat så smått.

Idag har jag satt upp äpplen på klätterstödet som jag har i en av betongringarna i köksträdgården.
Äpplen brukar vara uppskattat.


När jag var där ute så fick jag se att den dubbla Rosenskäran ännu kämpar på och glad för det är jag. Visst är den vacker?
Jag hoppas att jag kommer ihåg att ta frö på den när det är dags för det .

Ha det bäst !


Kommentarer

  1. Jag funderade just på det häromdagen, att det nog är dags att sätta fram fågelmatarna snart. Jag brukar börja nån gång i oktober. Det är så mysigt att se fåglarna på nära håll. Väldigt fin rosenskära!!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du börjat funderat så är det rätt läge att börja.. Du kanske satte igång helgen som var :)

      Radera
  2. I år har jag faktiskt slutat, men jag brukar hålla på länge. Nu har jag tänkt i två tre veckor att jag ska börja. Kanske dags att ta itu med det nu i helgen :D

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pippi fåglarna blir nog glada om du gjorde det :)

      Radera
  3. Hej! Jag matar småfåglarna från höst till vår och skator och kråkor året runt för att de ska låta småfåglarnas bon vara ifred. Ett bra och miljövänligt sätt att hålla både den egna kylen och personalkylen på jobbet fria från gamla rester dessutom. Jag har katter precis som jag ser att du har så det är ingen risk att det man slänger ut drar till sig råttor. Vill passa på att säga att din bloggsida är väldigt trevlig! Bästa hälsningar från Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett förnuftigt tänk det där med att mata Skator och Kråkor för att skydda småfåglarnas bon. Så har jag aldrig tänkt men självklart är det så att de låter bli dem om de får föda på annat håll.Smart!
      Jätte kul och höra att du tycker om bloggen :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.