Blommig fredag- Årets projekt


Jo då. Ni ser inte i syne. Jag har redan gjort inlägg idag men när jag kikade runt så fick jag se att Blommig Fredag har börjat och jag blev inspirerad av de inlägg som jag såg så här kommer ett inlägg från mig.
Temat idag är årets projekt och det var inte svårt att välja vad jag skulle visa er.



Ni som har läst min blogg har redan följt med under resans gång. För er som inte har hängt med så kan ni gå in här så kommer ni till inläggen om denna rabatt.


Det hela började med att jag tyckte att den lilla gräsmatta som vi hade kvar var för stor...
Jag började leka med en hink och vatten slang för att lättare se framför mig hur det skulle bli.


Jag kunde inte riktigt få till det. Kunde inte se framför mig hur det skulle bli. Sa inte något till min kära U om detta och det kanske jag skulle ha gjort (eller inte)..

Helt plötsligen var trädet flyttat från den andra rabatten och gräsmattan uppgrävd!


U såg framför sig att vi skulle ta upp vårt gång tema så resterna av det gamla staketet återvanns även här som på andra ställen i trädgården.


Stenarna som har grävts upp i trädgården kom till användning vid kanterna så jorden håller sig på plats.




U fick till gångarna och ..





 .. så här ser det ut idag. Allt som allt så tog det ca en vecka att få till det. 


Så det här var mitt bidrag till denna veckas Blommiga Fredag. Vill ni kika in på vad övriga har hitta på så går i in här.

Ha nu en riktigt skön helg.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Vad bra det är att ha lite begagnat i ett hörn att ta till så du blev klar med ditt projekt bra tänkt tycker jag. Det är surt om det inte skulle blivit bra och ni hade betalat dyrt för materialet. Nu blev det bra och ni kan njuta av det
    Ha en fni och bra helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är "mästare" på att lägga undan/spara. Det värsta att det ta sådan plats :)

      Radera
  2. Altfor mye gressplen i altfor mange hager!
    Dette var mye bedre :)

    SvaraRadera
  3. Alltid roligt med en ny plantering.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Men så bra det där blev.Använda gammalt staket var en bra ide'e
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  5. Ser riktigt fint ut.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Hehhee! Gräsmattor tenderar att krympa...;-))! Det blev riktigt fint och mindre gräs att klippa...;-)!
    /Anja

    SvaraRadera
  7. Så fint det vart! Kul med ideer som snabbt tar fart! Ha det gott, trevlig helg! Hej Ewa :)

    SvaraRadera
  8. Fiffig form på rabatten och brädgång är så himla snyggt. Imponerande återanvändning också!
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.