Månadens bild: Augusti 2015


Så nu har vi kommit in i sista sommarmånaden; Augusti. 
Juli gav oss inte så mycket sommar känsla. Det var ett par dagar i början men överlag så var Juli dålig med regn,kalla kvällar och blåsigt. 
Sen första Augusti så mojnade dock vinden och  jag tar det som ett tecken på att vi har en skön månad framför oss.

Jag har inte velat vara så mycket ute i trädgården eftersom det har blåst kalla vindar mer eller mindre hela tiden men som jag har sagt innan, vår trädgård klarar sig rätt så okej på egen hand.

Rabatterna är planterade tätt, nästan lite för tätt men ogräset trivs inte när det är tätt och det är en stor bonus. Tror nu inte att du inte finner ett ogräs om du kikar efter för det gör du men det hade varit än mer om det hade varit stora tomma ytor.

Rosornas tid är inte över men de blommar inte lika mycket nu som för en månad sedan. Jag går runt och dead headar och vissa belönar mig med att blomma om :)

Pussenästet
Malva, Höstflox, Korstörne och Daglilja växer tätt, tätt.

Jag har möblerat om lite i trädgården i sommar. Flyttat möbler till andra ställen.
 Lika så här i Pussenästet, Möblerna som stod bakom tvättstugan har hamnat här i stället. 
De är lite skönare att sitta i än de lime färgade och vi gillar att sitta här i vårt näste länge och då behövs det komfort ;)

Rosen Fairy blommar läänge.

Lammöron, Perukbuske. Havtorn, Kransveronika

I Blomster ön har det inte hänt så mycket mer än att Lammöronen har växt sig tätare och att Kransveronikan har slagit ut. 
Jag gillar dess vita spiror mot  Havtornets silvergråa färg .
På tal om Havtorn så kommer vår skörd bli så mycket bättre än förra året. 
Förra året så skördade vi tre bär men idag när jag kikade så hade jag svårt att räkna dem alla :)


Här ser ni stigen som går igenom blomster ön .
Bakom den röda Perukbusken ser ni en liten glimt av vår Rönnsumak. Ett träd som jag gillar trots alla skott som den skickar iväg. Skotten är så lätta att ta upp så jag ser det inte som något bekymmer.

Nu hoppas jag att vi får en riktigt skön Augusti. Idag sägs det att termometern ska krypa upp mot 27 grader. Vi får se hur det blir med det :)

Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Underbart att kolla på dina fina bilder! Vädret kan vi ju inte påverka!

    SvaraRadera
  2. Din trädgård är så fin och jag tycker det ger en ombonad känsla när det står tätt, att det håller ogräset borta är också bra. Havtorn...åh så roligt att kunna skörda egna bär, även om buskarna inte är så lätta att hantera.
    Ha det gott!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.