Leka bör man och det har jag gjort idag :)

  
Som sagt , leka bökade,  och det har jag gjort idag på förmiddagen med min kamera. Jag tog till och med fram stativet. Det händer inte ofta men är nästan tvunget för mig när jag ska ta bilder riktigt, riktigt nära. Jag är alldeles för skakis för att ta close ups på frihand vilket jag ville göra idag.

Idag fick Dahliorna stå modell.
Först lite på avstånd och sedan ...


..lite närmre.



Tänk så mycket mer man upptäcker när man går närmre. Jag har tänkt på vad mycket mer jag har sett sedan jag började fotografera mot innan. 



Nä, ni har helt rätt! Det här ingen Dahlia men jag kunde inte låta bli att fotografera den ändå och jag ville inte att ni skulle missa Timvisarens skönhet. Jo den heter så , Timvisare eller Hibiscus trionum. En ettåring som tillhör Malva släktet. Visst är den vacker? Jag får inte glömma att ta frön från den när det är dags för det.

Nu ska jag ta en mugg kaffe, min bok och sätta mig på altanen.Ett sakta, mjukt,regn faller på taket och får det att kännas så där extra mysigt, ni vet :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Här behövs det också stativ. Det är tur att min dröm inte är att bli kirurg!!! Härliga bilder :D

    Solsken
    Linda

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Leka med kameran e alltid kul! :)

    /Kitty

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.