"Houston , we have a problem"...



Hinken är ett träd och vattenslangen är en rabatt. Frågor på det? ;)

Nja, Houston har kanske inga problem nu (vad vet jag) men här är det snart problem....
Ett stort problem är att jag får en massa nya idéer i huvudet. Nu började jag fundera på hur man skulle få det mer mysigt än "bara" en gräsmatta....
När U nämnde att han ville ha in mer blommor i trädgården så blev den mest självklara lösningen en ny rabatt. För att få höjd på den så ville jag ha dit ett träd och då påminde U mig om att vi hade sagt att Korstörne trädet behövdes flyttas på.


U hög tag i spaden och började gräva en grop. En rätt så rejäl grop måste den ju ha! Torrt som tusan var det i marken så U grävde lite, fyllde hålet med vatten och väntade tills det hade sjunkit undan för att då göra om proceduren ett antal gånger.
När vi sedan grävde upp trädet så fick vi se att det hade väldigt ytliga rötter..


Väl på plats i den tilltänkta rabatten (gröna vattenslangen) så kände vi oss nöjda tills vi åkte förbi grannen som höll på att måla på sitt hus...
Jag tror att U och jag slogs av samma tanke samtidigt. Räckte med att vi tittade på varandra så insåg vi ett problem med min ide. Hur ska vi få in en skylift nästa år för att måla om huset??? Rabatten kommer att vara i vägen. Eller?? Hur mycket plats behöver den för att komma fram? Hur bred är en skylift?? Jag måste ta reda på det så får jag anpassa rabatten efter det. Eller? 

Jag misstänker att vi inte är ensamma om att boa in oss med rabatter så det ställer till det vid om målning och dylikt där man behöver komma upp med hjälp av ställningar, stege eller sky lift. Eller så har ni varit så smarta och tänkt på det innan? 
Som tur var så kom vi på det i tid. Få se hur det blir med den nya rabatten. Det kanske bara blir ett träd...

Ha det bäst!

Kommentarer