Här sitter vi så ofta som vi kan.Förutom mitt på dagen för då gassar solen på här som mest. Vi har en tanke om att skaffa en markis. Mest för att skydda oss mot solen (så klart) men även för att få till en ombonad känsla. Som det är nu så intas i alla fall Morgon kaffet här när vi är lediga. 


Kvällarna är nog trots allt favoritstunden att tillbringa här.
Ett dopp i spa badet och sedan tända ljus när mörkret faller och något gott i glaset... Ja då kan det inte bli så mycket bättre.

Vinden har ställt till att lite för oss de senaste dagarna. Den har gjort det svårt att lyckas med att ha ljusen tända men nu har jag löst det med . Visst är jag duktig ;)


Nu får ljuslyktan ställa upp. Torkade Rönnbär hamnade där i och helt plötsligt fick den lite höstkänsla över sig. Deprimerande? Nä det tycker jag inte. Hösten är nog min absolut favorit årstid.

Jag gillar den svala, friska luften. Ett lugn lägger sig över trädgården. Inte så många "måsten" där. Det är bara att njuta och vill man göra något större projekt i trädgården så är det perfekt nu när det har blivit svalare. Hur kul är det att stå och gräva en rabatt i 30 graders värme? Nada. Nä det är nu man kan ta tag i det där. Om man vill :)

På Måndag är det dags även för mig att gå till jobbet efter semestern. Känns si så där i ärlighetens namn. Det värsta är att jag vet att orken kommer att tryta och det lär även ni märka av. Inte bara min familj..
 Blogg inläggen kommer inte komma lika tätt som de har gjort nu under min ledighet men jag hoppas att ni inte glömmer bort mig ändå.

Ha nu en riktigt skön helg !

Kommentarer