Dagen idag.


Dagen idag kommer att fyllas med förberedelser inför morgondagen. 
M ska konfirmeras sig och det finns lite önskemål inför firandet i morgon.

 

Så nu på morgonen har det stekts Kyckling samtidigt som jag har bakat... Om det var en lyckad kombo får vi veta i morgon ;)

Här där vi bor så har konfirmations deltagandet minskat med åren och det lär nog göra det ännu mer om inte Kyrkan " förnyar sig" än mer än vad de redan har gjort.

När M sa att hon ville läsa så frågade jag av vilken anledning hon vill konfirmeras. Svaret som jag fick var att hon ville få kunskap om kristendomen innan hon kunde rata den. Smart sagt! Det man inte vet något om kan man inte uttala sig om, eller hur? Tänk om vi hade de i åtanke innan vi uttalar oss korkat...

Se så, nu har jag inte tid att stå här längre. Mer bakning väntar :)

Ha det bäst!


Ps. Fler bilder från dagen kommer på Instagram och på bloggens Facebook sida. Kika in där om ni vill/kan :) Ds

Kommentarer

  1. Så smart tänkt av din dotter och tänkvärt på många sätt!
    Du gör som jag, kör på med lite av varje då ugnen ändå är varm.
    Det blir säkert en fin ceremoni i morgon och ett minne för livet. Hoppas ni får fint väder också!
    Kramar /Cia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.